BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, March 6, 2009

Bz-Byte Cyber Interactive (BCI) 2009



Alhamdulillah, akhirnya Kelab Komputer Bz-Byte Kolej Aminuddin Baki, UKM berjaya menjalankan program Byte Cyber Interactive (BCI) dengan jayanya. Antara program yang diadakan selama 3 hari ini bermula 20-22 Februari 2008 ialah mengadakan bengkel asas penyelenggaraan komputer, bengkel adobe photoshop (x sempat diadakan sebab blackout), pertandingan games dan banyak lagi. Sebagai Mt kelab ini, saya akui bukan suatu yang mudah nak handle program ini. Banyak yang perlu kita hadapi..masalah dengan pihak atasan, dengan anak buah..dan macam-macam lagi. Kalo ikutkan hati, memang tensen. Meeting, asgment, program2 luar…kene pandai manage masa betul-betul… memang agak stress time tuh.. Tapi di situlah sebenarnya mengajar kita erti berorganisasi kan? Rupanya, ia bukan suatu yang mudah jika tiada kesepaduan antara satu sama lain. Walaubagaimanapun, syukur, sebab anak-anak buah saya semua dapat jalankan tanggungjawab mereka dengan baik, walaupun ada jugak yang cuba ‘angin’kan saya dengan pelbagai alasan. Tapi sebagai ketua, saya cuba hadapinya dengan jiwa yang kental…think positive right?huhu~

Actually, sebelum majlis malam penutup berlangsung, petang tu kolej Aminuddin Baki blackout! Time tu jugak ade juga kolej-kolej yang senasib dengan kami. Uwaa…punye laa kalut time tu..bayang kan la, tak dek api, camne nak rehearsal majlis penutup tu? Gelap gelita, pastu hujan plak amat lebat…sampai air dah nak masuk foyer tu! So, kami just rehearsal stakat termampu je… ketua pengarah kata, tunggu je sampai kul 7, kalo ade teruskan majlis penutup ini, kalo tak de…mungkin akan ditangguh! Alhamdulillah, lega rasanya apabila dgr ditangguh tu,hehe. mungkin sebab penat sangat kot. Bayang kan laa, blackout dr pukul 5 pagi lagi…bangun pagi-pagi lagi, tup tup dah gelap n panas! saya tgk sume bilik bukak tingkap luas-luas…hehe...sib baik sume pompuan, Kalo kat blok k4 tatau la cmne…mungkin tidak sebebas kami kat k6 ni…nak gi mandi pun takot…sume kene bergelap.. memang insaf saat tu, terbayang2 dalam fikiran, camna ya kalau kiamat nanti? Lagi lama keadaan camni…isk. Insaf sangat2 time tu…:(

Dah abis rehearsal, terus balik bilik, makan! Lapar..sharian x jamah makanan. Sambil2 duk rilekkan diri, kipaskan2 badan dengan kertas, tiba-tiba klik!!!! Bunyi bising satu blok..hehe. Alhamdulillah, dah ade api balik!! Riangnya time tu…syukur ya Allah atas nikmat ini. Baru aku sedari, betapa nikmatnya anugerahmu ini, yang selama ini tidak pernah aku mensyukurinya…uhh…lega sungguh time tu…Tapi, tiba-tiba terjenak di fikiran. Alamak, bzbyte jd jugak ke malam ni?aduhh…saya agak majlis tu tak sempat diakankan tau…tu agak nervous jugak lepas ada api ni balik…ye la, rehearsal tu pom buat alakadar jee…so, lepas ada api tu memang kalut. Baju x iron lg, pkul 8 dah kene turun foyer. Pastu ada lg tak handle kat foyer tu. Pukul 8.30 dah mula mjlis..ahh…tensennyer! saya cuba rilekskan diri…cuba tenangkan fikiran, n sempat ‘jumpa’ Dia dulu, minta kekuatan…ketenangan…alhamdulillah…kurang cket tahap ketensenan tuh…tenang rasanya..

Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancarnya. Dimulai dengan bacaan doa oleh saudara Syafiq, seterusnya ucapan dari pengetua dan ketua pengarah program. Majlis dihiburkan lagi dengan gimik menarik oleh sebuah robot yang tiba-tiba keluar dari langsir, berjalan ke arah pengetua, sambil membawa replika komputer, untuk ditandatangai pengetua di ‘skrin’ komputer tersebut, sebagai gimik perasmian malam itu, dan mendapat tepukan gemuruh dari penonton! Fansuri, anda memang berbakat menjadi robot!hehe..comei sangat taw dik…:) kepada Din, syukran atas kerjasama yang diberikan. Rasanya kalo tak dek ‘payung terjun’ dari hang memang tak mantop majlis malam tu noo…thanx ya! :)

Tepat jam 11 malam, berakhirlah majlis penutup BCI pada malam itu. Alhamdulillah, syukur ya Allah, kerana Kau telah memudahkan urusan ini. Walau agak memenatkan, ia mengajar diriku erti sabar, tabah dan berjiwa kental.. Benarlah, kemanisan dapat dirasi, jika segala-gala yang dilakukan, adalah keranaNya…tknz God… :) Sebagai ketua pengarah protokol BCI 2009, saya mewakili bahagian protokol memohon maaf jika ada terkasar bahasa atau tindakan yang mengguris hati mana-mana pihak sepanjang program ini berlangsung. Kepada ketua penyelaras protokol, Haryanti, tahniah kerana kamu dapat menjalankan tugas kamu dengan baik walaupun situasi kamu ketika itu amat mem’bz’kan kamu dengan program-program besar yang lain. Syukran jugak buat anak-anak buah akak yang lain, Syazwanie, Mahfuzah, Diana, Jamaiyyah dan Zam. Moga pengalaman ini menjadi kenangan terindah buat kita dan moga ukhuwah antara kita berkekalan hingga akhirya, di bawah payung rahmat kasih sayangNya…jumpa lagi! :)

Sayang Allah slalu,

~ummuhirrah~

0 comments: