BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 21, 2009

Apabila pena membisu...


Salam muhibbah~

Sudah lama rasanya tidak meng’update’ blog ini. Kali terakhir pun beberapa bulan yang lepas. Ku tinggalkan blog ini bersawang, sedikit pun tidak terjamah. sepi..sesepi hati ini..sepi kah ia? .... -Malas- Apabila perasaan itu mula membelengu diri, segalanya yang dilakukan tidak sesuci ikhlas...arhhh.. aku tidak boleh membiarkan perasaan itu menguasai diri, kerna ianya adalah satu sifat musuh tuhanku..tidak, aku tidak akan membiarkanya...kerna itu, aku cuba untuk bangun kembali! Meng'update' blog ini, yang telah hampir 3 bulan ku membiarkannya, terus bersawang..

Sebelum memasuki cuti sem yang lepas, banyak rancangan - rancangan telah tersusun hebat dalam 'diari'ku. Termasuk untuk mengupdate blog ini. Nampaknya rancanganku tidak berjaya dilaksana, dek line internet kar rumah aku telah dipotong sebab tak bayar..hehe~ Maklumlah, kat rumah ummi ngan abah jee..kakak2 termasuk aku semua duk kat luar..last2..x terbayar la jawabnya...sedis2~ Akibatnya, x dapat jugaklah ambo nak update blog kesayangan ambo ni...huhu~

Menyambut Eid Adha

Sedih. Sedih. Sedih. Sedihkah aku? Emm... ni first time sambut ari raya haji ngan perasaan hambar. Nape? Sebab sume kakak-kakak aku x dek. Semuanya beraya di rumah mentua masing2. Waa..sangat2 kesunyian. Nasib baik ummi, abah, n dik Long n da geng ( kucing2ku) setia disampingku. So tak terasa la sangat kesepian tu. Tapi, perasaan ini tetap sedih, pilu, semua ada. Uhu~ Kak long beraya kat Johor..kak Ngah plak kat Kubang kerian, nasib baik satu negeri je yea..bleh juga lah balik2 umahh..huhu~ Tu la ummi nak sangat menantu yang last ni orang dekat2 ajee...yea ke?huhu..insyaAllah ea Ummi..

Em, rupa-rupanya di sebalik kesunyian tu, Allah kurniakan kegembiraan juga. Masa raya ke-3, kami semua( family) ’turun padang’ ke Putrajaya, beraya umah kak long plak. Abah ngan ummi terlalu rindu kat cucu sulong diorang ni..em..jumpa je si Balqis Basyirah ni, terus hilang kesepian yang melanda diri.. gumbiranya melihat si manja ni yang sudah mula untuk berceloteh. Nak kecek sokmo. Hehe~ aduh..rindunya cik su pada kamu.. skang ni dah masuk 3 bulan, beratnya dah 5 kg lebih. Allahuakhbar..serius, tak larat dah nak dukung..tapi kerna cik su sayang kamu..semuanya beres! Hehehe..


Setelah sebulan bercuti, kini aku kembali meneruskan perjuangan yang sedikit sahaja lagi untuk sampai ke penghujungnya. Ya, aku kini telah masuk semester terkahir. Cepat sungguh masa berlalu. Baru sahaja rasanya masuk ke kampus perbukitan ini..tup tup tup..dah nak abis. Sedih juga rasanya..dah senior rupanya aku...aih. Tua la plak rasanya..hehe~

Tahun 2009 bakal meninggalkan kita. 2010 pula akan menyambut kita.. Moga tahun yang akan datang, lebih baik dari sebelumnya..insyaAllah..sama-samalah kita berebut-rebut untuk menjadi hamba yang TERBAIK disisiNya...hanya satu jalannya..TAQWA...

0 comments: